Styrke, 8. mai

Jadda. I dag trente jeg styrke, og det gikk tålelig bra.

Det som er verre er at jeg tror jeg har klart å pådra meg beinhinnebetennelse. Får vondt i fremsiden av legggene etter løping, og jeg varmet opp på tredemølla i dag. Kjenner det fortsatt godt, så det er jo en strek i regninga. Må trolig over på spinning.

Treningen gir vi i alle fall ikke opp 😉

Mer om beinhinnebetennelse »

2 Responses to Styrke, 8. mai

  1. linnpinn82 sier:

    Dette er et VELDIG hyppig problem hos meg skal jeg si deg. Jeg skal gi deg noen gratis-tips om du vil ha; etter hver trening er det viktig å strekke skinnleggene – sett deg på huk og legg vekten over ene foten din mens du støtter det andre kneet ned i gulvet, kjenn at det tar fremme på leggen og bytt deretter fot.

    Når du kommer hjem, skal du massere betennelsen bort fra leggen ved å trykke to fingre, pekefinger og langefinger på benet der du har vondt, så ‘trekker’ du betennelsen bort fra benet om du skjønner hva jeg mener. Gjør dette i to-tre minutter, avslutt hver økt med ispose på leggene i 10 minutter.

    Det vil gå vekk, men variere kondisjonstreningen din mer, og ha minst en dag mellom hver ‘hopp og sprett’-trening som løping.

    Og bruk tid på å strekke ut etter hver trening:-)

  2. Marius sier:

    Takk for tips! Tas til følge. Jeg strekker jo ikke ut, smart som jeg er.

Legg igjen en kommentar

